2columnleft

Think inside the box

Er wordt veel aandacht besteed aan de buitenkant van de doosjes, maar ook de binnenkant van de doosjes moet niet vergeten worden. De eerste indruk zal voorspoedig lopen als de klant het pakket ontvangt van de postbode, maar deze indruk moet ook kloppen als zij het pakket gaan openen en uitpakken.

dsc_1289.jpg

Allereerst moet het product onbeschadigd aankomen bij de klant. Niets is zo vervelend om een product weer terug te moeten sturen omdat het niet heelhuids is aangekomen. Dit duurt niet alleen langer voordat de klant het daadwerkelijke product in huis heeft, maar dit gaat ook niet ten goede van het creëren van de eerste indruk over het bedrijf. De kartonkwaliteit speelt een grote rol bij het beschermen van het product. Hier kunt u meer informatie vinden over de kartonkwaliteit.

Daarnaast is het van belang dat het product niet te veel verschuift. Hiermee wordt beschadiging voorkomen, maar ook bij het openen van de verpakking geeft dit een verzorgde indruk als het product netjes in het doosje ligt. Een doos op maat is geen overbodige luxe om uw producten te verpakken en te verzenden.

Voeg een mooi vloeipapiertje toe aan het pakket om de klantbeleving te vergroten. Dit maakt het uitpakken van het pakket nog specialer. Deze toevoeging is vooral geschikt voor luxere producten om de verwachtingen hoog te houden. Om het helemaal af te maken komt de kleur van de huisstijl van het bedrijf terug in het vloeipapier. Het ontvangen en uitpakken van het pakket is het eerste fysieke moment tussen klant en online bedrijf. Een belangrijk moment dat meespeelt bij het bepalen van de tevredenheid.

postdoos_wit_met_fruit.jpg

Het contact tussen de consument en een online bedrijf is in de meeste gevallen verre van persoonlijk. Voeg een (handgeschreven) kaartje toe aan de bestelling om de klant te bedanken voor de bestelling met daarbij een persoonlijke tekst. De tekst sluit af met de naam van de medewerker die het kaartje heeft geschreven. Een kortingsbon of kras & win kaartje kunnen de klant weer aansporen om in een korte tijd weer een bezoek te brengen aan de webshop. Maar dit moet wel bij het imago van het bedrijf passen. Ook kunt u inspelen op actuele feestdagen door bijvoorbeeld in de periode van kerst een kerstkaart toe te voegen bij het pakket.

En als laatste natuurlijk de pak- en retourbon en de factuur met het logo van het bedrijf erbij. Voor alle contactgegevens kan een visitekaartje ook zeer geschikt zijn om aan de verpakking toe te voegen. Dit is vooral voor zakelijke klanten een uitstekende toevoeging. 

Kortom, think inside the box om de klant te verrassen en een goede indruk achter te laten bij het eerste fysieke moment tussen online bedrijf en klant.